زندگینامه یا بیوگرافی رونی کلمن (Ronnie Coleman)

ronnie-coleman

رونی کلمن یکی از پرافتخارترین، بهترین و حجیم ترین بدنسازان جهان است او بازنشسته بدنسازی و افسر پلیس حرفه ای بازنشسته IFBB است. او بیشتر به خاطر کسب هشت بار عنوان معتبر مستر المپیا شناخته شده است و به عنوان یکی از بزرگترین بدنسازان تمام دوران بدنسازی شناخته می شود در این مقاله از فیتنس ساز به بیوگرافی رونی کلمن میپردازیم که همچنین در پیج اینستاگرام وی میتوانید تصاویر بیشتری را مشاهده بفرمایید:

مشخصات رونی کلمن

نام: رونی دین کلمن
لقب: یوزپلنگ تگزاس
تاریخ تولد: ۱۳. می ۱۹۶۴
محل تولد: مونرو، ایالت لوییزیانا
تحصیلات: فارغ التحصیل رشته حسابداری از دانشگاه گرملینگ تگزاس
وضعیت تاهل: متاهل با دو فرزند دختر به نام های جملییا و والنسیا

قد و وزن رونی کلمن

رونی کلمن بدنساز حرفه‌ای آمریکایی بود او 8 بار قهرمان مستر المپیا شد.

قد رونی کلمن تقریباً ۱۸۳ سانتی‌متر بود.

وزن بدنسازی وی در دوران مسابقات حدود ۱۳۰ کیلوگرم (۲۸۶ پوند) بود.

اوایل زندگی رونی کلمن

رونی دین کلمن در مونرو، ایالت لوییزیانا متولد شد.

همانطور که در بسیاری از داستان های قهرمانی او را شندیده اید ، او از سن کمی ورزش را شروع کرده است.

کلمن در جوانی به ورزش فوتبال مشغول بود، اما همیشه یک ژنتیک عجیب و غریب بود و در دوران دبیرستان ، او دانش آموزی بود که در محیط بازی مورد توجه قرار می گرفت.

رونی برای شرکت در دانشگاه ایالتی گرامبلینگ بورسیه تحصیلی دریافت کرد کلمن فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری است او تصمیم گرفت که به عنوان حسابدار کار کند و به امید یافتن فرصت های بهتر در غرب ، به تگزاس نقل مکان کرد. متأسفانه او شانس نداشت و در عوض برای تامین مخارج در پیتزا فروشی دومینو کار کرد.

Ronnie-Coleman-Net-Worth

رونی کلمن با پول بسیار اندک ، هر روز از محل کارش پیتزا می خورد. ممکن است برای برخی شبیه بهشت ​​به نظر برسد ، اما او از پیتزا متنفر بود.

قد رونی کلمن در مستر المپیا

قد رونی کلمن ۱۸۰ سانتی‌متر بود. این قد برای یک بدنساز حرفه‌ای مناسب است، زیرا هم به او اجازه می‌دهد عضلاتش را به خوبی رشد دهد و هم از نظر زیبایی‌شناسی بدنی متعادل و خوش‌فرم داشته باشد.

وزن رونی کلمن در زمان مسابقات

وزن رونی کلمن در زمان قهرمانی بین ۱۴۳ تا ۱۴۵ کیلوگرم بود. این وزن ایده‌آل برای یک بدنساز حرفه‌ای است، زیرا هم به او اجازه می‌دهد عضلاتش را به حداکثر حجم خود برساند و هم از نظر سلامتی مشکلی ایجاد نکند.

دور بازو رونی کلمن

دور بازو رونی کلمن در زمان قهرمانی ۵۵ سانتی‌متر بود. این اندازه دور بازو برای یک بدنساز حرفه‌ای بی‌سابقه است و نشان‌دهنده حجم و قدرت باورنکردنی عضلات بازوی اوست.

دور کمر رونی کلمن

دور کمر رونی کلمن در زمان قهرمانی ۷۴ سانتی‌متر بود. این اندازه دور کمر برای یک بدنساز حرفه‌ای ایده‌آل است، زیرا هم به او اجازه می‌دهد عضلات شکم و کمرش را به خوبی رشد دهد و هم از نظر زیبایی‌شناسی بدنی متعادل و خوش‌فرم داشته باشد.

رونی کلمن با این اندازه‌های بدنی، یکی از موفق‌ترین بدنسازان تاریخ محسوب می‌شود. او توانسته است هشت بار عنوان مستر المپیا را از آن خود کند که رکوردی بی‌سابقه است.

استخدام رونی کلمن به عنوان افسر پلیس

او پس از اطلاع از طریق روزنامه در آرلینگتون تگزاس ، کار خود را به عنوان افسر پلیس شروع کرد. او سالها خدمت کرد (1989-2000 و تا 2003 به عنوان نیروی ذخیره)

اما در زمان خدمتش به عنوان افسری بود که یک یک همکار افسر او ، گوستاوو آرلوتا ، او را متقاعد کرد که در سالن بدنسازی MetroFlex که متعلق به برایان دابسون است تمرین کند.

شاید شما داستان معروفی وجود دارد آن این است که پیشنهاد عضویت رایگان در باشگاه بدنسازی در ازای شرکت در مسابقه مستر تگزاس به رونی کلمن داده شد.

بنابراین او موافقت کرد و دابسون ، که خود نیز بدنساز بود ، به کلمن آموزش داد و او در آن زمان 26 سال داشت که نه تنها قهرمان سنگین وزن شد.

در این مرحله ، نمی توان انکار کرد که کلمن آینده بسیار درخشانی در بدنسازی داشت. اما او قبل از تبدیل شدن به یک قهرمان با موانع و مشکلات زیادی روبرو شد.

زندگینامه رونی کلمن و داستان ازدواجش

Ronnie coleman در سال ۱۹۹۸ در نمایشگاه محصولات ورزشی پاریس با همسر اول خود آشنا شد. اولین زن رونی کلمن یک تمرین دهنده دو رگه لبنانی و فرانسوی بنام روآیدا کریستین آچکار بود. رونی در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۲۰۰۷ در شهر بیروت با وی ازدواج کرد. آنها خیلی زود از یکدیگر جدا شدند و رونی بعدا دوباره ازدواج کرد. وی در آرلینگتون ایالت تگزاس با یک تمرین دهنده آمریکایی بنام خانم سوزان ویلیامسون آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج شد. تاریخ ازدواج رونی کلمن ۱۱/۰۴/۲۰۱۶ می باشد. این دو تا کنون با هم زندگی می کنند و چهار فرزند دارند. همسر رونی کلمن زندگی با او را بسیار جذاب می‌داند.

ronnie-coleman

برنامه غذایی رونی کلمن

برنامه غذایی رونی کلمن یک برنامه بسیار دقیق بود. بطوریکه این قهرمان روزانه ۶ وعده غذا می‌خورد. از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱:۳۰ بامداد مشغول به تمرین و تغذیه می‌شد. وی در هر روز به طور تقریبی بیش از ۵۵۰۰ کیلو کالری دریافت می‌کرد. این میزان برابر است با دریافت روزانه ۶۰۰ گرم پروتئین ، ۴۷۵ گرم کربوهیدرات و ۱۵۰ گرم چربی. بطور میانگین او در هر وعده ۱۰۰ گرم پروتئین مصرف می‌کرد. وی همیشه به این برنامه غذایی هدفمند پایبند بود. رونی در رابطه با برنامه غذاییش می‌گوید: خوردن این حجم غذا شاید برای دیگران سخت باشد ولی برای من به این صورت نمی باشد. دیگر عادت دارم که تقریبا روزانه شش وعده غذا بخورم. خوردن این حجم از غذا به نوعی سخت است بنابراین مجبورم نیمه شب برای غذا خوردن از خواب بیدار شوم، غذا بخورم و دوباره بخوابم.

رژیم غذایی رونی کلمن

برای رسیدن به هدف بدنسازی خود، رونی کلمن از برنامه غذایی با ارزش غذایی بالا و باکیفیت استفاده می کرد. برنامه غذایی دقیق وی متأسفانه در دسترس من نیست ولی برخی از موارد مشترک در برنامه غذایی بدنسازان حرفه ای مطرح شده است.

به طور کلی، رونی کلمن خوراکی‌های دارای پروتئین بالایی را مانند مرغ، گوشت گاو و ماهی مصرف می کرد. همچنین، کربوهیدرات‌ها را از میوه‌ها، سبزیجات و جو دستی تامین می کرد. او در برنامه غذایی خود چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و تخم مرغ بود. همچنین، مصرف مکمل‌هایی مانند پودر پروتئین، اسید آمینه، کراتین و گلوتامین در برنامه غذایی وی بسیار حائز اهمیت بود.

قهرمانی و دستاوردهای رونی کلمن

1990-مستر تگزاس (آماتور)…..قهرمان
1991 -قهرمانی جهان (آماتور)…..قهرمان
1992 -مستر المپیا …..شانزدهم
1995-مسابقات حرفه ای کانادا…..قهرمان
1995- مستر المپیا ….. دهم
1996 -مسابقات حرفه ای کانادا….. قهرمان
1996- مستر المپیا….. ششم
1997 -جایزه بزرگ روسیه …..قهرمان
1997 – مستر المپیا….. نهم
1998 -شب قهرمانان …..قهرمان
1998 -مسابقات حرفه ای تورنتو….. قهرمان
1998- مستر المپیا …..قهرمان
1998 -جایزه بزرگ آلمان….. قهرمان
1999 -مستر المپیا …..قهرمان
1999 -مسابقات حرفه ای رم …..قهرمان
1999 -جایزه بزرگ انگلیس…..قهرمان
2000 – مستر المپیا….. قهرمان
2000 -مسابقات حرفه ای رم …..قهرمان
2000 -جایزه بزرگ انگلیس….. قهرمان
2001 – آرنولد کلاسیک….. قهرمان
2001 -مستر المپیا….. قهرمان
2001 -مسابقات حرفه ای نیوزیلند….. قهرمان
2002 -مستر المپیا ….. قهرمان
2002 -جایزه بزرگ هلند….. قهرمان
2002 – نمایش قدرت GNC ….. دوم
2003- جایزه بزرگ روسیه …..قهرمان
2003- مستر المپیا….. قهرمان
2004- جایزه بزرگ انگلیس….. قهرمان
2004 -جایزه بزرگ هلند ….. قهرمان
2004 -جایزه بزرگ روسیه….. قهرمان
2004 – مستر المپیا….. قهرمان
2005 -مستر المپیا….. قهرمان
2006 – مستر المپیا….. دوم
2007 – مستر المپیا….. چهارم

کامیار نظمی
کامیار نظمی
مدیر سایت فیتنس ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =